Skip to content

Kuinka paljon on aikaa blogiin?

11.2.2009
by

Minua mietityttää ja oikeastaan kiinnostaa kuulla muiden käyttämästä ajasta blogiensa ympärillä ja bogi keskusteluissa. Oletko koskaan laskenut käyttämääsi aikaa tietojesi päivittämiseeen, uusien juttujen kirjoittamiseen, muiden juttujen lukemiseen kuluvaa aikaa ja niihin kommentoimistasi?

Itse en ole mikään säännöllinen blogin lukija ja kirjoitan mitä milloinkin mieleen tulee ja liikun täällä blogista toiseen ihan sattumanvaraisesti ja luen jutun sieltä toisen täältä. Huomasin vaan äsken löytäneeni blogin, missä keskustelu oli selkeästi minulle mieluista ja jäin lukemaan useamman artikkelin kaikkine kommentteineen ja vielä itsekin kommentoisin runsas sanaisesti tekstejä. Se tuntui oikeastaan mukavalta, vaikka perinteinen nokatusten tapahtuva kommunikointi onkin minulle mieluisin tapa keskustella erilaisista aiheista. Mutta on tässä tietty yksi suuri etu nokkapalaveriin. Saan sanottavani sanotuksi ilman ainoatakaan keskeytystä ja näin ei keskittymiskyky herpaannu kertaakaan, mutta sitten on toki eri asia jaksaako kukaan koskaan lukea juuri MINUN kirjoitustani ja kommentoiko siihen kukaan koskan ja mitään??

Elämä netissä. Ajatus on vähän saman tuntuinen kuin lapsena lukiessani kirjaa pikkaraisista, jotka muuttivat asumaan erään tytön kotiin ja tyttö antoi heidän käyttöönsä kalustetun nukkekotinsa, joka sijoitettiin keskelle keittiön pöytää. Kirjaa lukiessani ja vielä vuosia sen jälkeenkin mietin koska minulle käy niin hyvä tuuri, että saan vieraikseni yhtä ihanat pikkaraiset kuin kirjanpäähenkilö ja joka kerta kirjan sulkiessani jäin miettimään kumpi olikaan totta lukemani kirja vai oma elämäni. Tämän ajatuksen olen myöhemmin löytänyt myös eräästä brasilialaisesta elämänkerrasta, jonka suomentaminen kiinnostais minua tavattomasti. En vain ole viitsinyt tarttua härkää sarvista ja tehdä asian eteen toistaiseksi mitään.

Mutta kun suljen netin, mikä jatkuu? Minun elämäni, netin elämä?

Kummasta jää tärkeämpi jälki muistoksi jälkipolville?

Pitääkö minun linkittyä ja olla yhteydessä muuhun maailmaan, muihin ihmisiin tämän koneen välityksellä vai onko se turhaa ajanhukkaa?

Aikoinani tavallaan seurustelin lapseni isän kanssa netin välityksellä ja suhde oli oikeastaan aika kiihkeäkin jossain vaiheessa, vaikka välillämme oli tuhansia kilometrejä etäisyyttä. Kerran lapseni isä sitten pohti suhdettamme teho-osastoksi. ”Jos joku tulee ja vetää johdot pois seinästä kaikki tämä kuolee.” Niin kuoleeko?

No comments yet

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

